4 september 2013

Fortfarande barfota i gräset

 
 
Tänker så bra när tårna får vara fria i gräset, när kroppen nöjt vilar mot den gamla trädstammen,njuter av höstluften som fyller mina lungor.Det är september och solen skiner jag gillar alla årstider men kanske hösten mest,det doftar så ljuvligt,färgerna är som vackrast,och jag fylls av lust,lust till allt och det har varit lika varje år så länge jag kan minnas.

tänker på sann vänskap sån där vänskap som håller hela livet sån där vänskap som värmer gott sån där vänskap som kan säga fina saker och lyfta en så man blir mallig över sig själv sån där vänskap som kan säga ifrån tala om att något är fel om det skulle behövas sån där vänskap som är helt naturlig och vill så mycket lika en sån där vänskap som förstår innan man hunnit säga det man tänkt
en sån där vänskap som visar alla sidor en sån där vänskap som alltid finns där oavsett vad som händer en sån där vänskap som alla skulle behöva jag är så tacksam att jag har sån vänskap.

tänker att om vi alla vore vänliga o snälla så skulle det inte finnas krig för ingen vill göra någon annan illa ingen skulle gå hungrig för alla skulle dela med sig ingen skulle sova på gatan för vi skulle dela med oss ingen skulle sälja droger för ingen vill göra någon så ont ingen skulle mobba någon för alla är snälla tänk om vi alla började i dag med att bara vara snälla mot alla vi möter vilken skillnad vi skulle göra.

tänker på vad det är roligt att höra andra berätta om vad som pågår i deras liv vad mycket olika saker vi alla pysslar med vad många människor som gör så mycket tänker vad det är kul att vi alla är så olika att det finns så många nyanser av oss tänker att vi har allt till låns vi har en hel värld till låns vi borde vara tacksamma varje dag att vi får vara en del av den vi borde vara mer rädda om den för  tänk vart ska vi annars bo.

tänker att jag ska sluta tänka bli ett med den höga höstluften en stund.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar