4 september 2013

En dag i färgens tecken

 
Ibland när jag behöver fylla på mitt innersta
äter,dricker och klär jag mig
 i samma färger lyssnar på musik som
hör till just dagens färg tänder ljus i
samma färg omger mig av lite saker
i samma färg.Mediterar och är i färgen.
 
Andlighet för mig är att vara i harmoni.
 
Den här dagen är det den röda färgen  
som jag tar in,elementet Jord
jag andas och gör några
 qi-andningsövningar som hör jorden till.
 
 
jag har skriv några inlägg om att
våga stå upp för sig själv
 och sina principer och det är precis vad
som hör hemma i den röda färgens område

 
jag känner glädje o lust till allt
jag känner samhörighet med jorden,
omger mig gärna av träden i skogen
känner tacksamhet i det stora hela.
 
 
läser gärna Ewas härliga röda bok igen
den är så bra,känns som den passar
 perfekt till det röda.
 
En klimakteriekärrings betraktelser
 
Jag äter nyttigt sånt som just
 min kropp mår bra av,dagen till ära blir
det färska rödbetor i ugnen,känner hur
kroppen tackar mig för att jag bryr mig.
 
 
 med värme Kickan Lovelia
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar