20 februari 2011

Ögongodis...

                     Bakelser ny gjorda till skyltfönstret på Bergslagskonditoriet...
                     lite pilligt va det allt men det är kul att skapa lite annat..och dom
                     är ju  hållbara...ett bra  tag i skylten...



sen fick vi njuta ....
av en stor kopp choklad med vispgrädde på..

jag hör till dom som gärna går på fik o myser vart jag än hamnar..
pratade med en go vän häromdagen och hon sa tänk va många ställen
 vi varit på genom åren och jag tänkte på alla olika mässor ..
loppisar..o auktioner..(som är hur kul som helst)och även om vi inte
alltid kommer i håg platsen...eller hur det ser ut... så minns vi ofta båda
hur fiket ser ut och hur brödet o kaffet smakade och hur det doftade i
den stan eller  i just den lilla  byn..men så är vi ju båda.. smakernas..
dofternas..färgernas..absolut närmsta vänner...


Hur är det med dig...
Tar du dig tid att gå på det där fiket.. eller tar du dig tid att 
 titta uppåt o kanske se  hur husen är byggda..sitter du någonstans
och bara  tittar på folk som går förbi..vet du hur naturen hur ser
ut i ditt område...du kanske ska titta  lite extra på din lilla stad
 eller by under din promenad... hur den ser ut  när du kikar ut
 genom ditt  fönster..öppna dina ögon och upplev den från en
 ny sida ...hitta nya saker..nya människor..dofter o färger..

  
Ha en härlig dag..kram Kickan

1 kommentar:

  1. Hej min finfina änglavän:):) Här kommer jag och sladdar in på sändagseftermiddagen och känner att OJ VAD JAG TYCKER OM DIG Kickan Karlsson. Så mycket kul jag haft med dig genom åren på alla fik, konditorier och cafeér runt om i vårt avlånga. Jag saknar verkligen av hela mitt hjärta vårt gemensamma galna liv som bjöd oss på så mycket nya spännande möten, härliga platser, intressanta mässor, kuliga utställningar och fantastiska marknader. Tur att man kan tänka tillbaka och glädjas åt alla minnen. Men vi borde nog boka in nån kul liten marknad/mässa/resa framöver hörru. Va sägs om de´?
    Stor kram och massor av kärlek
    Emma

    SvaraRadera