24 november 2013

Feber och sköna toner


När man som jag har en kropp som sparkar bakut lite då och då,känns det kanske extra viktigt att tänka på  vad och hur jag gör det jag gör.Leder och muskler är något jag brukar tacka för att jag har och att dom fungerar,även om jag kanske inte alltid är superförtjust i vad dom hittar på hela tiden, utan att samspråka med mig, just nu tror jag dom jobbar extra alla skift dom kan och struntar totalt i att dom blir stela och ömma och helt enkelt skitdryga.Utan att dom överhuvudtaget tänker  på att vi ska fungera tillsammans,jag har tagit ledigt från jobbet,vilar,promenerar,gör allt jag bara kan för att dom ska fatta att vi är ett team,så med inflammation i kroppen och 38,9 i feber fick det bli en tidig kväll sa till mannen i mitt liv att nu är det väl ändå dags att krypa till kojs,det konstiga var att han ville inte alls lägga sig kl 19.00...konstigt fredag kväll och allt.När jag funnit mig tillrätta och gjort en varm fotbusa i våran härliga säng,tänkte jag vilken tur jag har som har det så varmt och skönt och att jag har en säng att vila i när kylan och vintern nu börjar krypa närmare och närmare.

Mediterar  en stund,något som inte alltid är så lätt för människor med värk som har svårt att slappna av men övning ger färdighet (om jag bara vill så kan jag brukar jag tänka i det mesta) nu har jag mediterat i 6 år och jag kan bara säga att det är guld värt. Efter en stund gör sig muskler, leder och feber påminda igen, men känslan jag då vilar i,är att för några himmelska minuter helt försvinna in i mig själv.


Lördag god frukost sedan bestämde jag mig för att njuta av lite kultur,hämtade min kära mor och åkte på loppis i vackraste Baptistkyrkan med sina fantastiska fönster där kunde vi njuta och fyllas av musikkårens vackra toner,av gott hembakat fika och barnskratt ni vet sånt där skratt ända nerifrån tårna skratt som får oss alla att skratta med.Efter några timmar kände vi oss nöjda,vi träffade gamla vänner,vi smög in på ett litet ställe och käkade vofflor med grädde och sylt,sen  styrde vi kosan hemåt igen.

Väl hemma bestämde jag mig för att duscha varmt,gav lederna och musklerna en liten inblick i att bara vara att vila lite,sen var det läge att krypa ner i soffan med en mysig fäll,tända ljus och se på en bra film,va härligt kändes precis om jag hade jullov och nu ska jag fortsätt att fylla på med må bra saker hela helgen så bestämmer sig nog lederna för att sammarbeta snart igen.

Tänker såhär vi behöver göra saker som får oss att må bra när vi är friska och vi behöver det ännu mera när vi är sjuka,det jag vill säga är att..

Vi behöver kanske inte alltid "må" dåligt,för att vi är sjuka.
Kram Kickan Lovelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar